ΚΕ.Δ.Δ.Υ Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ

ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΦΟΡΟΔΙΑΓΝΩΣΗΣ, ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ & ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ Δ΄ΑΘΗΝΑΣ.

joomlan.ru | inotur.com
Ποιος μπορεί να κάνει κάτι για μένα;

Project:

ΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

-ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ-

με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού

 

Μια γιορτή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

&

Παραολυμπιακής Παιδείας


                                                                 Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

 

Το ΚΕΔΔΥ Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ καλεί τους συνάδελφους της γενικής και ειδικής αγωγής της Δ΄ Αθήνας όλων των βαθμίδων να αφιερώσουνε την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού στη συνεκπαίδευση συμμετέχοντας σε ένα διαγωνισμό πρωτοτυπίας για τη συνεκπαίδευση και τη δημιουργία αλληλέγγυων και αξιοπρεπών συνθηκών συνεκπαίδευσης μαθητών -με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και/ή αναπηρία .

 

Σας καλούμε να αξιοποιήσετε το γεγονός της διαφορετικότητας ορισμένων μαθητών (διαφορετικότητα ως προς τον τρόπο μάθησης, αξιολόγησης, το ρυθμό προσαρμογής, την προσέγγιση του κόσμου και τον τρόπο επικοινωνίας) για να ΑΝΑΚΑΛΥΨΟΥΝ οι μαθητές σας τον τρόπο που εφαρμόζονται τα δικαιώματα των παιδιών μέσα στην καθημερινή ζωή της σχολικής κοινότητας.

Κάθε ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ είναι ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ: Αυτό που μπορεί να κάνει ο άλλος για μένα και εγώ για τον άλλο.

Τελικός σκοπός του Σχεδίου είναι οι μαθητές μας ως ομάδα να μας προτείνουν δημιουργικούς τρόπους εφαρμογής του δικαιώματος της εκπαίδευσης όλων των παιδιών χωρίς διακρίσεις και χωρίς προκαταλήψεις εις βάρος εκείνων που έχουν ανάγκη περισσότερης υποστήριξης. Η πρόταση μπορεί να διατυπωθεί σε ζωγραφιά, κολλάζ, κατασκευή, βιντεάκι, τραγούδι, άλλη ηχογράφηση, συνεντεύξεις, εκθέσεις ή την ανακοίνωση ότι έχετε ετοιμάσει να παρουσιάσετε ένα ομαδικό παιχνίδι ή ένα θεατρικό. Όλα θα πρέπει να αναδεικνύουν τη συμπληρωματικότητα και τη συνεργατικότητα μεταξύ όλων των μαθητών, με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και/ή αναπηρία.

ΓΙΟΡΤΗ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ: Όλες οι δημιουργίες των μαθητών θα αναρτηθούν ή θα παρουσιαστούν στη ΓΙΟΡΤΗ Παραολυμπιακού αθλητισμού ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ που θα διεξαχθεί πριν το Πάσχα. Οι μαθητές- θα έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν σ’ ένα πολύπλευρο πρόγραμμα, μέσα από το οποίο θα μυηθούν στη συνεργασία και την αλληλεγγύη μέσα από τα Παραολυμπιακά αθλήματα, και θα εκφραστούν μέσω των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων τους.

 


ΣΚΕΠΤΙΚΟ

 

Σκοπός του προγράμματος είναι να συμβάλλει στην ανάπτυξη και καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των μαθητών, μέσα από τη βιωματική εμπειρία, ως προς τον σεβασμό και την αποδοχή, αλλά και τα ίσα δικαιώματα των μαθητών (συμμαθητών τους) με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και/ή αναπηρία. Πρόκειται για μία σύγχρονη πρόταση, που έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει τα παιδιά να διαμορφώσουν θετική στάση απέναντι στην ένταξη των συμμαθητών τους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και/ή αναπηρία στο σχολικό περιβάλλον, αλλά και να παρέχει στους καθηγητές πρακτικές ιδέες για την ένταξη μαθητών αυτών στο γενικό σχολείο και περαιτέρω την ενσωμάτωσή τους στην κοινωνία.

                                                                                                                            

Ανάμεσα στα ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ είναι η ίση και χωρίς διακρίσεις πρόσβασή του στην ΠΟΙΟΤΙΚΗ και δημόσια ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

Η συνεκπαίδευση -η εκπαίδευση για όλους-, ένα παγκόσμιο κίνημα των παιδαγωγών και των ανθρωπιστικών οργανώσεων έχει ανοίξει το δρόμο για συστημικές αλλαγές ώστε η εκπαίδευση να παρέχεται σε ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ χωρίς να ετικετάρονται ή να αφήνονται αβοήθητα ως προς τις διαφορετικές τους ανάγκες.

Συχνά, στα σχολεία βιώνουμε καταστάσεις ανεπίλυτης σύγκρουσης εξ’ αφορμής και εξ’ αιτίας των δυσκολιών κάποιων μαθητών μας. Ένας τρόπος να κατανοήσουμε πόσο αναξιοπρεπές είναι να κολλάμε ετικέτες αντί να διαμορφώνουμε τις συνθήκες υποστήριξης και να διαιωνίζουμε διακρίσεις και διαφορές εις βάρος των μαθητών είναι να σκεφτούμε πως όλοι παλεύουμε εσωτερικά με μια μας αδυναμία και ίσως αναπηρία.

 


Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

 

Βήμα 1ο: Ενημέρωση και δράσεις για τα δικαιώματα του ΠΑΙΔΙΟΥ

Βήμα 2ο: Εστίαση στο Δικαίωμα της ίσης συμμετοχής και της εκπαιδευτικής διαφορετικότητας χωρίς διακρίσεις και προκαταλήψεις (βλ ΥΛΙΚΟ ΑΦΟΡΜΗΣΗΣ στην ιστοσελίδα του project)

Βήμα 3ο: Αναγνώριση της διαφορετικότητας μέσα μας (βλ παρακάτω κείμενο)

Βήμα 4ο: Αυτό- παρουσίαση

Βήμα 5ο : Παρουσίαση του άλλου

Βήμα 6ο: Προτάσεις αλληλεγγύης

Βήμα7ο: Σύνθεση των προϊόντων σε μια συλλογική πρόταση

Βήμα 8ο: (τέλη Φλεβάρη) Αποστολή υλικού στο ΚΕΔΔΥ Δ΄ Αθήνας για τη διοργάνωση της γιορτής


ΥΛΙΚΟ προς ΕΚΤΥΠΩΣΗ

(ΒΉΜΑ 6 ΚΑΙ 7)

 



1) Υλικό Αφόρμησης PDF  | Εκτύπωση |  E-mail

Υλικό αφόρμησης για το project

Περισσότερα...
 
2) Κείμενο PDF  | Εκτύπωση |  E-mail

(ΜΕΤΑ την παρουσίαση κάποιου είδους αφόρμησης αναφορικά με τη διαφορετικότητα – αναπηρία, μπορεί να διαβαστεί στην τάξη από τον εκπαιδευτικό το παρακάτω κείμενο):

Περισσότερα...
 
3) Παράρτημα PDF  | Εκτύπωση |  E-mail

Αφού παρουσιαστεί μια αφίσα, μια μικρή ταινία, ένα κείμενο, ένα τραγούδι κλπ. και διαβαστεί το κείμενο, στη συνέχεια δίνεται χρόνος στους μαθητές να παρουσιάσουν τον εαυτό τους βάσει ενός πλάνου που ταιριάζει στο στυλ των μαθητών σας (βλ. παραδείγματα παρακάτω).

Περισσότερα...
 


You are here: Αρχή «ΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ; : Ένας διαγωνισμός πρωτοτυπίας για τη συνεκπαίδευση»
Joomla inotur picma